• 1.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg

WYCIECZKA DO ŁODZI KLASY II – III

10 – 12 października uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Łodzi.

W wyjeździe wzięło udział 19 dzieci, a opiekę nad uczniami sprawowały panie: Renata Piątkowska i Beata Pieszczoch.

Wyjazd odbył się dzięki środkom finansowym pozyskanym w ramach przedsięwzięcia pn. „Poznaj Polskę” oraz wpłat własnych rodziców.

Opiekę nad wycieczką już po raz kolejny objęło Biuro Turystyczne Jolanda w Jaśle.
Celem wycieczki było zapoznanie się z atrakcjami Łodzi oraz samym miastem, a także rozpowszechnianie aktywnej formy wypoczynku.

W dniu wyjazdu wszyscy uczestnicy punktualnie stawili się na zbiórce i o godzinie 04:30 autokar wyruszył do Łodzi.

Pierwszy dzień spędziliśmy w największym całorocznym parku rozrywki w Polsce –Mandoria. Znaleźliśmy tam ponad 20 atrakcji pod dachem, w tym rollercoastery, karuzele, zjeżdżalnie, łódki na wodzie, labirynty i wiele innych. Podczas zabaw zrobiliśmy przerwę na obiad.
W „Mieście Przygód” bawiliśmy się znakomicie i nie mieliśmy czasu na nudę. Daliśmy się porwać przygodzie, korzystając z mnóstwa atrakcji.

To niezwykłe miejsce zagwarantowało nam masę niesamowitych emocji.

Wieczorem, około godziny 18:00 dotarliśmy do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego, żeby się zakwaterować. Tutaj czekała na nas niespodzianka – dzieci samodzielnie musiały założyć pościel, z tym zadaniem poradziły sobie znakomicie. Następnie o godzinie 19:00 zjedliśmy ze smakiem kolację i poszliśmy podziwiać miasto nocą. Spacerowaliśmy po terenie dawnego kompleksu produkcyjnego należącego do Izraela Poznańskiego. Od 2006r. działa tu centrum handlowo – rozrywkowe Manufaktura.

Drugi dzień wycieczki rozpoczął się wcześnie, bo już o godzinie 07:30 byliśmy na śniadaniu. Tutaj dołączył do nas pan Krzysztof – przewodnik po Łodzi.

Najpierw pokazał nam Księży Młyn. Jest to największy w Łodzi zespół fabryczno – mieszkalny. Powstał on na miejscu dawnej osady młyńskiej, należącej do plebana. Kompleks ten stanowił samowystarczalne miasto w mieście. Były tu budynki fabryczne, magazyny, gazownia, domy robotnicze, szkoła, remiza straży pożarnej, dwa szpitale, rezydencje właścicieli, bocznica kolejowa.

Następnie przeszliśmy przez Park Źródliska, w którym znajduje się Baśniowy Ogród Światła. Oprócz kolorowych iluminacji są tu efekty dźwiękowe i animacje. Ogród ten od listopada do lutego zmienia się w cudowną zaczarowaną krainę.

Przejazd do ZOO zajął nam 30 minut. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Orientarium, w którym oglądaliśmy karmienie słoni w wodzie. Poznaliśmy tam faunę i florę Azji Południowo – Wschodniej. Potem pospacerowaliśmy jeszcze po całym ogrodzie zoologicznym, poznając zwierzęta z całego świata. Po wyjściu z ZOO pojechaliśmy na obiad.

Następnie przeszliśmy ulicami Łodzi do Muzeum Sztuki, które zostało założone w 1930r. i jest drugim najstarszym muzeum sztuki nowoczesnej na świecie. Prezentowana jest tutaj sztuka awangardowa oraz zjawiska artystyczne.

Kolejnym punktem programu było zwiedzenie Muzeum Miasta Łodzi, którego główną siedzibę stanowi dawny Pałac rodziny Poznańskich. W muzeum gromadzone są i prezentowane zbiory poświęcone historii Łodzi i jej mieszkańców.

W drodze do EC1 zatrzymaliśmy się przy rzeźbie w kształcie dużego serca wykończonego metodą na lustrzany połysk. Specjalne montowanie serca sprawiło, że wygląda ono jakby wyrastało z ziemi.

Od przewodnika dowiedzieliśmy się, że Centrum Nauki i Techniki EC1 znajduje się
w zrewitalizowanej Elektrowni Łódzkiej i składa się z trzech ścieżek dydaktycznych: przetwarzanie energii, rozwój wiedzy i cywilizacji oraz mikroświat – makroświat. Uczniowie mogli dotknąć, sprawdzić i przekonać się, jakimi prawami rządziła się nasza cywilizacja.

Następnie wybraliśmy się na spacer ulicą Piotrkowską – jedną z najdłuższych ulic handlowych w Europie. Mieliśmy okazję zakupić pamiątki z wycieczki.

Po godzinie 19:00 pożegnaliśmy się z panem Krzysztofem, który bardzo umiejętnie potrafił zaciekawić uczniów tematyką. Dzieci ponadto wielokrotnie zabłysnęły wiedzą na naprawdę trudne tematy.

Później kierowca podwiózł nas na kolację. Potem udaliśmy się na nocleg.

W trzecim dniu naszej wycieczki pobudka była jeszcze wcześniej, gdyż śniadanie zjedliśmy o godz. 07:00 i po zapakowaniu bagaży ruszyliśmy do Krasiejowa.

Zwiedzanie Parku Nauki i Rozrywki rozpoczęliśmy od podróży Kapsułą Czasu przemierzającą 300 – metrowy tunel. Przenieśliśmy się w czasy, gdzie jeszcze nie istniała Ziemia. Poznaliśmy kolejne etapy kształtowania się Ziemi, powstania pierwszych galaktyk i Układu Słonecznego.

Następnie ścieżką mającą długość 1500 m wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy rozmieszczone rekonstrukcje mezozoicznych gadów i płazów.

Weszliśmy również do Pawilonu paleontologicznego, chroniącego najcenniejsze skamieniałości płazów i gadów z okresu triasu. Można je oglądać przez przeszkloną podłogę. Na koniec trasy dzieci przekonały się, na czym polega praca paleontologa.

Po smacznym obiedzie poszliśmy do kina 5D, a potem do prehistorycznego Oceanarium. Podziwialiśmy tutaj gatunki,które żyły na Ziemi tysiące lat temu.

Następnie mogliśmy kupić pamiątki i pobawić się na placu zabaw.

Na koniec wizyty w Krasiejowie poszliśmy do Parku Ewolucji, w którym znajduje się m.in. wystawa „Okna Prehistorii”.

Około godziny 17:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Nowego Żmigrodu.

Wycieczka dla wszystkich okazała się wspaniałą przygodą i na długo pozostanie wyjątkowym wspomnieniem.