• 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg

W dniu 22 marca w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Kolorowej Skarpetki.

Dzień 21 marca to pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. To także Światowy Dzień Zespołu Downa, nazywany inaczej Dniem Kolorowej Skarpetki.„Święto” obchodzone jest na całym świecie od 2006 roku i jest uznawane za wyraz wsparcia dla osób z zespołem Downa i akceptacji dla ich odmienności.

„Inny nie znaczy gorszy”

Ekspert uważa, że dzieci z zespołem Downa potrzebują więcej ciepła, empatii i uwagi. Dodaje, że w dziedzinie edukacji potrzebna jest wyrozumiałość. Chodzi o to, aby traktować te dzieci, jak wszystkie inne, żeby poczuły się tak samo ważne, tak samo bezpieczne, jak w innej szkole zdrowe dzieci – dyrektor ośrodka w Juszczynie. Jarnot zwracała uwagę, że osoby z zespołem Downa powinny być uczone samodzielności. Dzięki temu w dorosłym życiu osoby z zespołem Downa mają poczucie sprawstwa. Samodzielności, satysfakcji z tego, co potrafią osiągnąć, czują się dowartościowane, odnoszą sukcesy.

 Co mają wspólnego kolorowe skarpetki z Zespołem Dona?

Zespół Downa to choroba, która jest wynikiem obecności trzeciego chromosomu w 21 parze. Stąd, nieprzypadkowo, data 21.03. Dodatkowo trzeci chromosom ma kształt skarpetki. Różnorodność i kolorowość skarpetek symbolizuje tolerancję i znak, że mimo odmienności można w pełni cieszyć się życiem.

W tym dniu do szkoły przyszliśmy w dwóch różnych, często kolorowych skarpetkach na znak solidarności z Osobami z Zespołem Downa. Na korytarzach zawisły kolorowe skarpetki wykonane przez uczniów na lekcjach techniki. Pojawiła się również gazetka na korytarzu szkolnym informująca o wydarzeniu.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie się na rzecz tego wydarzenia.

Anna Maresz,

Aneta Tarnowska.

kuratorium

vulcan

archiwalna

jadlospis